tirsdag den 26. februar 2013

De små detaljer // Little details




Det dér maleri haler ind på mig. Jeg er total rookie, men jeg har en fest. Ronni synes jeg er skør, når jeg maler om og maler over igen og igen og igen. Jeg prøver hele tiden at mærke efter, hvornår det er færdigt. Det er en mental udfordring...

***
I'm still painting - rookie style. And re-painting - also rookie style. Hubby thinks I'm crazy, when I slash new paint on something that seemed finished already. I wonder if he's right...

11 kommentarer:

  1. Det er jo sådan - man kan ikke bare holde op fordi andre mener det er færdigt :)
    Ser godt ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne:) Nej, det er jo lige dét. Jeg er vild med den evindelige forandring maleriet kan være i. Men samtidigt tænker jeg også, at jeg få besluttet mig for, hvornår noget er færdigt. Måske var det nemmere, hvis man malede mere naturalistisk? Eller også er det en endnu mere krakilsk malerstil;))

      Slet
  2. Jeg glæder mig vildt til at se det færdige resultat! Farverne er totalt lækre og forårsagtige, og jeg er vild med, at du bruger tush og pen også.. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mens jeg sad og uploadede billederne, kunne jeg mærke en generthed over at vise maleriet frem i sin helhed. Måske er det derfor jeg ubevidst kun har fotograferet det i detaljer? Nu må vi se, om jeg tør!;)
      Jeg har ingen forkundskaber, så jeg har heller ingen 'regler' - derfor bruger jeg alle de male- og tegnedimser, der lige ligger for hånden.

      Slet
  3. Trampedach gjorde det, alle de andre store gjorde det......malede over og om, så hvorfor ikke også dig.....er et maleri ikke en proces mindst lige så meget som et billedet selv?
    Glæder mig hvis du vil vise det fuldt færdige frem.

    Kh bedstemorkaren ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg melder mig til at se hele billedet også - jeg synes det er fedt, at du bare kaster dig ud i det og prøver dig frem! Gid jeg havde dit mod.... :o)

    SvarSlet
  5. Det ser da bare skiie godt u, det deer, som vi siger på fyn :) Og det er jo oveni købet ikke altid så nemt som det ser ud, at få de der farver til at opføre sig, som man vil på lærredet. Flot blir det, helt sikkert. Og så bare skønt hvis du nyder at gøre om og om igen - ren terapi :)

    SvarSlet
  6. Flere og flere lag er kun en fordel efter min mening.... et par velmente råd; stil dig ikke tilfreds for tidligt! BLIV VED til du ikke SELV synes, at du kan få mere ud af det - skid på andres mening - og sig til dig selv "det er da meget fint nu men hvad kan jeg gøre for at gøre det ENDNU bedre?" Og vær ikke bange for at ødelægge noget af det, du allerede holder af i det - det er en del af processen og det bliver kun bedre af det! Bliv ved at gå til og fra og mærke efter.... lad det stå noget tid og vend så tilbage....så kan du hurtigt fornemme om det seneste du har lavet på det "holder" - hvis ikke, maler du over....

    Og tilsidst - pas på, at det ikke ender FOR "pussenusset" og pænt - evt. tag penslen i den modsatte hånd, så en cirkel ikke bliver så perfekt - det kan give noget umiddelbart, fordi du så ikke kan bruge hjernen på samme måde....- insister på kant og vildskab sammen med detaljerne - det gør forskellen efter min mening....sagde kloge Åge...bob bob

    SvarSlet
  7. Jeg hepper også et billede i fuld "figur" - det ser nemlig rigtig lovende ud, Lis! ;o)

    SvarSlet
  8. Rookie style? Must be beginners luck than. I'm really interested to see the whole picture. I love the style. Good work!!!!!

    SvarSlet
  9. Rigtig flot. :)

    Jeg har for tiden gang i 2 give-aways, hvor man kan vinde et armbånd og et gavekort til footway, håber du tager et kig forbi?;

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...