mandag den 24. september 2012

Efterårstur i skoven ved Langesø


Det lyder så idyllisk. Og det var det egentlig også. Omgivelserne ved Langesø Slot og Langesøskoven er så smukke, så smukke, at man skulle tro, det var umuligt at pifte idyllen ud af dem...
Jeg fik slet ikke taget de billeder jeg gerne ville og da min linse har fået et ordentligt *klask* foregår det hele med manuelt fokus. Det er jeg ikke helt en ørn til og det går ikke altid lige godt på børn i leg...

Vi kørte egentlig derop for at krudte ungerne af efter en weekend, hvor man skulle tro vi havde lovet lommepenge til den af dem, der kunne flippe mest råddent skråt over selv de mindste ting. Konflikter, der gik hånd i hånd med gråd, afrevne hårtotter og hysterisk skrigeri. Alle former for mægling mislykkedes. Den slags weekend, hvor ørerne til sidst bløder af barnestemmer i diskant og man ved, at kinesisk vandtortur er, well, vand ved siden af. Jeg tænker nogle gange, om det mon ville være det samme, hvis en af dem var en dreng... Der er i hvert fald ingen tvivl om, at de alle tre ved lige præcis, hvor de andre pigers skrigeknapper sidder!

Nå! Der er vel blot tilbage at glæde sig til, at de for alvor bliver pre-teens alle tre. På én gang!!

Men altså, så tog vi ud i det blå og da de hver især var færdige med at være fornærmede over diverse småting, blev det egentlig ret hyggeligt. Hvem kan i længden også være sur, når der er solskin og shetlandsponyer?


Ronni og jeg sad mest bare på en bænk ved vandet, mens pigerne legede fange og gemme i skoven bag os. ENDELIG fandt de fælles fodslaw og da vi kom hjem, toppede Sofia det af med at 'undervise' Frida i meditation og erklære, at hun gerne vil starte til yoga??!! Kom ikke og sig vi ikke har fået motioneret alle ender af spektret i denne weekend. Thank God for mondays!


10 kommentarer:

  1. Åh Gud hvor det lyder bekendt, tænk hvad man alligevel overlever og her menes faktisk forældre såvel som børn! Det SER idyllisk ud :-)

    SvarSlet
  2. Kender det alt for godt! Da den ældste så havde skoldkoppe lignende knopper i aftes var jeg ved at gå i panik, kunne ikke lige overskue at skulle underholde ham og babyen, når vi nu skal være alene hjemme på anden uge. Heldigvis sendte jeg ham glad afsted til morgen med skum i håret, og det blev kvitteret med et yes mor! Af den 3,5 årige!!?
    Åååhhhh de glæder man har af de kære børn;-)
    Hav en skøn dag!!
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, den der panik kan jeg absolut godt genkende!! Og lige så vel, at det kan være den mindste lille ting, der vender skuden den anden vej. Nu ved du, at skum er et godt våben at have i baghånden mod fremtidige 'flitsbuer';))
      KRAM

      Slet
  3. Ja, mens det står på, kan man godt komme til at ønske sig temmelig langt væk. Og lige så pludseligt som dug for solen, kan alt være fryd og gammen igen. Geeeeeez....!

    SvarSlet
  4. Skønne fotos.
    Hos os er der en pige og en dreng - og på deltid desuden en pige - og det er ikke anderledes. (men det hjælper når den ældste bliver 12 år...).
    Var det mon nogen trøst? Det var i hvert fald ment som sådan!
    God uge.

    SvarSlet
  5. Åhh elsker bare din blog altså

    SvarSlet
  6. Hahaha ... oh jeg kender det. De der weekender man bare overlever.
    Drenge kan skændes og slås, men vores skrigefaktor er helt sikkert blevet opgraderet siden Kamille blev stor nok til at forstå hvordan man driller allerbedst.
    Hvad er der med de der piger?!

    Godt I kom ud og brænde krudt af :).

    Kh,
    Synne

    SvarSlet
  7. Haha...du skriver så godt, Lis! :)

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder fra dejlige Langesø! Der har jeg været mange gange da jeg var mindre! Sikke et skønt sted♥ Og gad godt kunne komme forbi Panduro ;-)

    SvarSlet
  9. Åh. drenge kan også skrige en hel weekend... trust me.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...