tirsdag den 18. september 2012

Dumstædig inspiration

Jeg kan dårligt huske, hvornår jeg sidst skrev et indlæg fra min computer og ikke min telefon. Grunden er, at vores internet bare aldrig rigtig virker ordentligt, uanset hvilken udbyder vi bruger. Jeg kom igang med et i sidste uge, men kunne så ikke udgive det. Og nu er jeg blevet stædig og jeg VIL skrive det på computeren. Gæt selv hvorfor her har været lidt radiostilhed..... Jep, skidtet virker ikke. Nåmmen, så sidder jeg endnu engang med iphonen i hånden og skriver.

Mit overgivelsespunkt blev en kunde i Panduro i går. Hun havde den fineste nøglesnor på, syet i hamaperler i den almindelige størrelse. Jeg fik lov at tage et billede og dele det med jer. Måske har du større børn, der selv kan knække perlesyningskoden og så er der vel allerede et par julegaver i hus dér? (Undskyld for at bringe julen på bane allerede. Jeg er omgivet af julesager hele dagen, så jeg planlægger allerede, hvordan den skal se ud i år, når vi igen skal holde den i eget hus)
Nå, mere hama, mindre jul:

28 kommentarer:

  1. ØV øv og hvor man dog bare hader, når nettet ikke funker - jeg kæmper af og til også med ustabilt netværk, pis hans siger jeg bare. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pishans! Det er da lige, hvad det er! Men hvorfor kan jeg mon fra tlf og ikke computer? Er den for tung at trække? Bare man var lidt klogere/havde noget, der virkede?

      Slet
  2. Den er SÅ fin- mine børn er "desværre" for små til at gå igang med sådan et projekt, så jeg må selv igang :-) Hva med julemarked- bliver der noget af det igen i år?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har syet i minihama med samme mønster til en ring. Nemt og pænt

      Mht markeder, så har jeg afholdt dem, der lå til mig. Nu skal jeg noget andet, der ikke kører mig over:) blandt andet finde nogen at gæste:)

      Slet
    2. Forståeligt:-) God dag...

      Slet
  3. Sikke en smart ide.. Hmm.. måske jeg skal foreslå det ude på arbejde (er i en klub)
    Tilgengæld er jeg helt vild med halstørklædet.. :D Mon det er hjemmelavet også?

    SvarSlet
    Svar
    1. Perfekt at lave i en klub! Jeg er næsten sikker på, at tørklædet var hjemmelavet, men fik desværre ikke spurgt. De virkede ret krearutinerede, de to piger, der var inde at shoppe til venindehygge

      Slet
    2. Hvor hyggeligt.. Jeg er så småt i gang med en lille hækleklub.. :D

      Slet
  4. For det første vil jeg bare lige tilkendegive at internet der ikke virker simpelthen bare er til at få de længste p***** af. For det andet, så er jeg også gået en lille smule i gang med julepynten (eller bare færdiggøre det jeg ikke fik færdigt sidste år og som har ligget på hylden lige over min symaskine og kigget på mig i mange måneder efterhånden), så blev helt glad da du flashede lidt jul på instagram den anden dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager jeg som grønt lys til at gå jule-amokka, Mie;)
      Argh, ja, lortenet! Ville ind at se din blog i morges og kunne kun læse din tekst. Men jeg ville jo også meget meget gerne have set billederne af dit hjem. Jeg må finde dig via iPhone istedet:)

      Slet
  5. Lis, har du bare ubegrænset mulighed for at udgive fra din telefon ? Jeg kan ikke længere udgive fra telefon eller iPad, da jeg har "brugt mit limit " ? Mon nogen kan hjælpe ?
    På forhånd tak - mange hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, det lyder da helt skørt, Rikke?! Kan du godt udgive fra computer? Jeg havde engang et problem lidt lignende ift at uploade billeder på bloggen, men så købte jeg ekstra plads til ingen penge nærmest. På Google. Håber du finder en løsning. Måske en anden app at blogge fra?

      Slet
    2. Meget skørt !
      Øhhh hvilken anden app end blogger ?
      Og hvor købte du ekstra plads ?
      Hjæææælp....orker efterhånden ikke min computer, jeg kunne sende en flaskepost hurtigere !

      Slet
  6. Sådan en har jeg lavet :) den er dog lidt anderledes i mønstret og blev givet væk i en blog gave, men de er super nemme at lave :) kan sende et billede hvis du er interesseret? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, ja send endelig et link, så vi kan se:)

      Slet
    2. Det var maria som jeg byttede gave med som har fået nøglekæden, hendes skønne søn sidder med den :)

      http://slinkysskaberier.blogspot.dk/2012/08/se-hvad-vi-har-faet.html?m=1

      Slet
    3. Skal se om jeg ikke lige kan lave en DIY i aften :)

      Slet
  7. Sådan en har jeg også i helt samme mønster (dog lidt andre farver)!! Har købt den i Gavin på Amager. Har sidenhen selv lavet nogle, som er givet væk i gaver. Alle er nemlig vilde med den, når de har set den, så det er en super gaveidé ;o)
    De er slet ikke svære at lave!

    Måske jeg skulle vise mine frem på bloggen med en lille DIY ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der var også en, der skrev på Instagram, at de kun kostede 50,- i Gavin. Lyder meget meget billigt! Jeg er sikker på, at mange gerne vil læse en DIY. Perlesyning kræver nok en guide til start og slut på projektet. Pigerne i butikken brugte den tykke gennemsigtige elastik, som de trak stramt, men jeg tænker at en nylonsnor er nemmere at arbejde med? Det ved du nok bedst:)

      Slet
    2. Jeg bruger faktisk fiskeline til det. Det er super stærkt og kun lige en lillebitte smule elastisk. På den måde bliver det tættere og "skiller" ikke så let, og så er det nemmere at få ensartet.
      Jeg synes nu jeg gav 100 kr. for min, men det er ved at være halvandet år siden jeg har købt den, så måske de er blevet billigere.
      Men ja, faktsik er både 50 kr. og 100 kr. meget meget billigt! Det tager mig en aften foran fjernsynet at lave én nøglesnor, så det er ret tidskrævende. Jeg ville ikke gide at sælge dem for en hund i hvert fald ;o)

      Slet
  8. Ja tak til diy, de der har skrevet det :) Jeg går også i jule-tanker (kan man sige det..)
    Har ikke prøvet, at blogge fra min Iphone, jeg ville helt sikkert få trykket forkert en masse gange :)

    SvarSlet
  9. Kan du ikke bare buge din iPhone som modem? Det virker for mig, hvis nettet svigter!
    : )

    SvarSlet
  10. Så fik jeg lige lavet en DIY til nøglekæde af Hama perler :)
    http://henridarling.blogspot.dk/2012/09/diy-nglekde-af-hama-perler.html

    SvarSlet
  11. De er bare superskønne de nøglesnore de har været på mode at lave i et par år her i København. De er supernemme og rimeligt hurtigt lavet.
    Panduro havde på et tidspunkt en DIY på armbånd i dette mønster så det jo bare at lave den tykkelse og længde man ønsker den i.

    SvarSlet
  12. Lis du må endelig give dig tid og prøve det, det er sjovt, og hvis du tjrkker mit nyeste indlæg lover jeg dig at du får lyst til at lege med Hama perlerne :)

    Kh Sara

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...