lørdag den 22. september 2012

At føje spot til skade - hjælp søges!

Når man nu kun kan få internet og computer til at snakke sammen hver fjerde gang man prøver, så ville det jo være rart, om ens telefon var tiptoptunet. Derfor var jeg da heller ikke sen til at downloade iOS6 til min iPhone, så jeg stadig kan blogge.

Som så kvitterer ved at have lavet om på alle mulige indstillinger jeg egentlig var ret glad for.

Især synes jeg, at det er voldsomt irriterende, at Instagram ikke længere gemmer mine billeder på min kamerarulle eller tillader mig at uploade fra min rulle til Instagram. Fordi jeg skal enable det i mine privacy settings, som der forresten slet ikke er noget, der hedder!! Ih-ha!!

Alternativt bruger jeg nu mit vscocam (FANTASTISK app, i øvrigt!! Lækreste kameraapp nogensinde!) til at knipse billeder, redigere dem, sende dem som mail til mig selv. Så åbner jeg mailen op og eksporterer billedet til min kamerarulle og SÅ kan jeg skrive et indlæg med billeder på. En anelse besværligt, synes jeg nok. Hvis du sidder og læser dette og ved lige, hvad jeg skal gøre for at finde de jävla privacy settings, så skriv hjertens gerne. Det ville virkelig redde mit weekendhumør:)

Og nu bliver det virkelig ironisk, for bedst som jeg vil slutte af med et billede, så har jeg åbenbart nået min photo limit som FruSommer også skrev i kommentarfeltet den anden dag, at hun havde oplevet. Så nu er jeg så HELT uden billeder!!

ArGgGhHHHhhh!!!

UPDATE: Mysteriet omkring Instagram er løst! Tak for verdens bedste læsere. Tjek kommentarfeltet, hvis du vil læse en helt enkel guide til at få billeder TIL og FRA Instagram og kamerarullen til at snakke sammen. TAK til Frk. Eigil (uden blog)

9 kommentarer:

  1. Jeg har netop været inde på min Instagram og indstille på, hvor den gemmer mine billeder (fordi jeg gerne vil gemme det originale)- så det kan lade sig gøre under indstillinger:-)

    SvarSlet
  2. Jeg fandt hurtigt ud af at få den til at gemme på rullen, men den anden vej? Fra rulle til Instagram?

    SvarSlet
  3. Det med du ikke har plads til flere billeder er fordi du gemmer dem i en for høj opløsning. hvis opløsningen er over 2048*2048 så "fylder" det på din Google/blogspot konto men er de under 2048*2048 så er de gratis at have liggende.
    Udemildbart kan jeg ikke se de billeder der ligger på bloggen er for store. men det kan også være en indstilling et sted der regulere dem ned. Eller andre billeder du gemmer i Picasa.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du det er noget med at købe ekstra plads på sin googlekonto? Det gjorde jeg engang for lææænge siden, men da var problemet, at jeg ikke kunne uploade billeder til bloggen fra hverken tlf eller computer og nu er det jo lykkedes mig at få smuglet et billede igennem af Ryan Gosling uden Blogger-brok. Måske skulle jeg teste med en not-so-hot type også, for hvem ville dog ikke ikke lukke Mr. Gosling ind;))))

      Slet
  4. Fra rulle til instagram, fixes ved at gå ind i telefonens instillinger, så ind under anonymitet, og det er kan du så slå Instagram til, så appen får tilladelse til at uploade dine egne billeder:)
    Jeg sad virkelig længe og rodede med det igår, men fandt heldigvis løsningen tilsidst:)

    SvarSlet
    Svar
    1. JUUUUUUUHHUUUUUUUUU for dig!!! Fantastisk!! Jeg vidste, at der var nogen, der ville kunne!! Årh, hvor er du en skat:* Tusind milliarder tak. JA! lige præcis så mange gange tak!

      Slet
  5. Tror vidst bare, at jeg dropper at indstallerer min iphone fra ios5 til ios6 eller????

    SvarSlet
  6. Jeg kan desværre stadig ikke få lov til at uploade billeder ?

    SvarSlet
  7. Hvad hvis instagram ikke står inde under anonymitet?

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...