fredag den 27. januar 2012

DIY - hæklet hjerte. Til pynt, til pjank, til en hjertenskær

De små fine hjertehårspænder fik i første omgang ingen opskrift med. Med lidt forklarende links er her en nem opskrift.

Først skal du lave en 'magic circle' som på billedet herunder til og med billede 8.
Via Sugarystitches, hvor du også kan downloade det som pdf og printe det. Bliver ikke smartere og nemmere! Og mere cute:)
Herefter kan du følge min ultraenkle DIY herunder.

Den store cirkel i midten på mit hæklediagram svarer til den magic circle du lige har lavet. Herefter skal du hækle følgende:
*3 luftmasker
* 3 dobbelte stangmasker
*3 stangmasker
*1 luftmaske
*1 dobbelt stangmaske
*1 luftmaske
*3 stangmasker
*3 dobbelte stangmasker
*3 luftmasker
*Kædemaske til at lukke af med og SÅ kommer det sjove, hvor du skal følge punkt nummer 9 på magic circle guiden øverst i indlægget. Det ER en form for magi og det bliver rigtig pænt og uden huller i midten af hjertet.
Hæft ender og pynt med hjerter overalt, hvor det måtte være nødvendigt.

Jeg håber guiden giver mening for andre end mig, sig til, hvis du prøver den af og noget ikke stemmer helt.

PS: se bort fra de store mellemrum jeg har tegnet mellem maskerne. Det er bare fordi jeg ikke tegner diagrammer dagen lang....:)

19 kommentarer:

  1. Tusind tak for opskriften, det skal vidst gang i hæklenålen her til aften.

    SvarSlet
  2. Tak Lis! Det ser ud til at det er hækleri selv jeg kan overkomme :-)

    SvarSlet
  3. Konge DIY!!
    Takker mange gange :)
    Skal ha hækleskole imorgen med en 13 årig og hun har selv bedt om rødt garn så det sidder lige i skabet!!

    SvarSlet
  4. Super, så behøver jeg ikke at sidde og oversætte... Ha en dejlig weekend :0)

    SvarSlet
  5. Super sød ide - og fin vejledning. Følger jævnligt med - en rigtig fin blod og indlæg, med god inspiration! Er selv ny blogger, og vil gerne have ris og ros fra jer derude.
    Kig med på www.bodyinbalance.dk og www.female-fertility.dk
    Rigtig god lørdag.

    SvarSlet
  6. Hej Lis
    Hvor er det en god ide som gave, de ser så fine ud på kortene i det forrige indlæg. Jeg må da vist også hellere følge dig på Pinterest, man kan jo aldrig få nok inspiration :)

    SvarSlet
  7. Tusind tak, min niece vil elske disse, så jeg må hellere komme igang!

    SvarSlet
  8. Hej Lis
    De er bare rigtig flotte. Jeg ville ønske jeg ku hækle. Jeg blir helt rundtosset af at kigge på instruktionerne :) Måske jeg sku prøve ar begive mig ud i det....

    SvarSlet
  9. Jeg sværger på, at de er nemme at lave! Jeg har lige vist det til en spritny hækler i weekenden og hun hæklede det fineste hjerte i allerførste forsøg. Når man sidder med det i hænderne og ikke er kommet til det punkt, hvor man skal trække i snoren og magien skal til at ske, så ser det altså ret mærkeligt ud og man kan snildt tænke, at det da aldrig bliver godt. Men jeg LOVER, at når man trækker den magiske snor HELT til......:))))) så kommer alt det sjove og de mærkelige rodede masker lægger sig nok så flot efter hinanden og danner et fint lille hjerte- hæklemagi :)

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  10. Tak for DIY'en!
    Sådan et hjerte må jeg helt sikkert prøve at lave en dag.
    Det ser så nemt ud...

    SvarSlet
  11. Hvis du skulle få lyst til at kigge på min blog har jeg en diy fra youtube med de hæklede hjerter.
    Hilsen Birthe

    SvarSlet
  12. Jeg ville ønske jeg kunne hækle de her, men er først LIGE begyndt, men de er virkelig søde..

    SvarSlet
  13. Hej,
    Tak for en inspirerende blog og en rigtig god DIY.
    Hjertere er som du skriver super nemme - selv for en nybegynder.
    Jeg har dog lidt problemer med den sidste fm, skal den laves ind i cirklen eller i hvilken maske?
    Hvilen hæklenål benytter du?
    Kala.

    SvarSlet
  14. Hej,
    Tak for en inspirerende blog og en super DIY.
    Jeg er helt ny til det med at hækle, og jeg har lidt problemer med den sidste fm. Skal den laves i cirklen, eller i hvilken maske?
    Hvilken hæklenål bruger du?
    Kala.

    SvarSlet
  15. Easy Peacy.... Tak for en fin forklaring. Er meget dårlig til hæklediagrammer :-)

    SvarSlet
  16. Nej hvor er det bare en SUPER diy! Jeg ledte lige efter en let opskrift på hjerter til julekalenderen til mine piger og kan hurtigt regne ud at jeg kan lave rigtig mange hjerter på ingen tid. :D Tak.

    SvarSlet
  17. Fantastisk :-) Bliver nu en del af indpakningen til julegaver :-)

    SvarSlet
  18. thanks for this heart! :) I made my hearts from golden yarn, have a look at my blog http://repsupuuhaa.blogspot.fi/2012/11/kultasydan.html :)

    SvarSlet
  19. herzlichen Dank fuer das Herzchen.
    ich habe sofort alle meine kurzen Fadenreste
    dafuer benutzt!
    Liebe Gruesse
    ute

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...