onsdag den 8. september 2010

Julemarked på havnen i Odense - skal du med?

Jeg lovede jo tidligere idag, at jeg ville vende tilbage med mere info om det julemarked jeg er ved at stable på benene. Det har været undervejs ganske længe og startede faktisk som et sensommermarked, men vi måtte erkende, at det ikke er noget 'man bare lige gør' og derfor udsatte vi det i et par måneder. 'Vi' er Pernille Albers og mig. Pernille og jeg mødte hinanden, da hun startedes Kunstfabrikken op på Kochsgade 101. Fra første øjekast slog det gnister og vi fatter ganske enkelt ikke, at vi ikke har mødt hinanden noget før. Vi er simpelthen to alen af det samme stykke!

Af samme årsag er det en fornøjelse oveni det hårde arbejde at planlægge dette marked sammen. Vi behøver ikke endevende alle detaljer med hinanden for at vide, hvad den anden mener om ens eget nyeste påhit. Vi ved, at vi er enige.

Men nu til selve markedet.

Vi har fået lov at leje os ind i et gammelt pakhus på Odense havn. Der er højt til loftet med de rå spær, gulvet står lige så råt og de lange, tykke stolper, der bærer taget, fuldender det gammeldags industrilook. Havnens vand og de gamle jernbanespor i asfalten er prikken over i'et som baggrund for alle de lækre sager som vi ved, at der sidder så mange af jer og er knalddygtige til at lave. Jeg indrømmer blankt, at jeg bevæger mig mest i blogland, når det kommer til at nyde alle de kreative kvinder og deres skønne ting, men lad mig med det samme understrege, at alle er velkomne på markedet, uanset om man blogger, har en hjemmeside eller andet eller slet ingen af delene. Hovedsagen er, at du kreerer noget du har lyst til at sælge! Eller måske har du butik og vil gerne ud til et bredere og anderledes publikum end du sædvanligvis henvender dig til. Vi har f.eks. allerede 2 forskellige vinhandlere, der gerne vil give dig et indblik i vinens verden. Den ene af dem, Anders Hagstrøm fra Gallovini, kan du møde lige her. Det er en mand, der kan tale længe og passioneret om italienske vine, så du rent faktisk har lyst til at høre mere, selvom det måske ikke lige er dit sædvanlige interesseområde! Som sagt: Alle er velkomne!

Markedet afholdes andensidste weekend i november, som er d. 19., 20. og 21. Vi tager altså fredagen med og håber at vi ad den vej kan få flere besøgende og udstillerne kan få så meget som muligt ud af det.
Vi er ved at få tegnet en plan over hallen så vi kan sige helt præcist, hvor store de enkelte stande kan blive og hvor meget de skal koste. Det bliver formentligt stande på mindst 2 x 2 meter til 800,- for alle 3 dage, men mere præcis info følger. Man kan naturligvis være lige så mange om en stand som man orker.

Hvis du allerede nu ved, at det er noget du bare ikke vil gå glip af, så skynd dig at reservere en plads. Det gør du ved at sende mig en mail på karlssonskludeskab@hotmail.com, hvor du i et par linjer fortæller, hvem du er og hvad du gerne vil sælge.

Jeg har desværre ingen billeder fra pakhuset, så i stedet får du et par andre, der måske kan tjene som inspiration til noget du kunne lave og sælge.
Kaffe og kager? Hvis du er kagemester er der nok gode penge at hente her og jeg har ikke spurgt nogen i den genre endnu, for jeg synes, at mine læsere skulle have buddet først.

Smykker?
Æsker med papir og bløde smykker?
Brocher?
Det var bare lige lidt af det, der lå i min billedebank på computeren. Du har sikkert nogle helt andre idéer som jeg ser frem til at høre meget mere om!

Kontakt: karlssonskludeskab@hotmail.com

20 kommentarer:

  1. Ihh hvor lyder det altså spændende, måske man kunne finde tid til at komme forbi og snuse!

    Men nu er jeg lige lidt pernittengryn; mener du anden sidste weekend 19.-21., eller mener du sidste weekend 26.-28.? Bare lige så folk er sikre på, hvad der menes...

    SvarSlet
  2. Det lyder virkelig fedt! Tror det bliver et tilløbstykke - for både boder og for handlende. Jeg vil da bestemt overveje om jeg skal melde mig til med Knapnoksmykker.

    Mange hilsner Louise

    SvarSlet
  3. Hvor er det en god idé, og et rigtigt godt initiativ! Jeg har selv arrangeret en god del håndarbejdsmarkeder, i min tid som kulturproducent i Sverige. Det har virkelig været sjovt! Øv at Odense er så langt væk, jeg ville elske at deltage...

    SvarSlet
  4. Lyder super spændende!! Jeg kunne godt finde på at melde uniqrea.dk til - men har behov for at kende tidsintervallet før jeg kan beslutte mig endeligt.

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  5. SKØN ide med julemarked!!! Jeg ville elske at deltage både med stand og som gæst/ivrig køber ;-)))

    Skal blot deltage i en julebaser om lørdagen....til fordel for en børnehaves økonomi såååå Forhåbentlig næste år hvis man allrede nu kan reservere en stand til det?

    KH

    SvarSlet
  6. Puk: Tak for de friske øjne på min tekst - det er nu rettet til og det er den ANDENSIDSTE weekend.
    ---
    Louise: Vi arrangerer det i delvist samarbejde med Amio, så der bliver også rig lejlighed til at hilse på en masse sælgere derfra. Vi ville være glade for at se dine smykker på markedet:)
    ---
    Julia: Kan du ikke arrangere dig ud af det somehow? Ville elske at se dine sager i virkeligheden! Og jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste:D
    ---
    Mia: Det lyder dejligt! Jeg skal nok komme med jævnlige opdateringer, så det bliver helt overskueligt!
    Jeg ville bare gerne dele det med jer så hurtigt som muligt, så I får mulighed for at være de første:)

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  7. Lyder knas-hyggeligt Lis!
    Hmm... Måske jeg sku på en smuttur...
    Måske...

    SvarSlet
  8. Hov, Wenche! Vi skrev vist lige samtidigt:)

    Jamen, måske skulle Pernille og jeg arrangere det således, at man kan nøjes med at booke en stand for en enkelt dag? Det ville også skabe en helt særlig dynamik i markedet og ville sikkert kunne trække endnu flere besøgende til.

    Ville det have jeres interesse, hvis det var muligt at nøjes med en valgfri dag i løbet af weekenden?
    Jeg spørger helt åbent, for vi vil selvfølgelig gerne gøre det så godt som muligt og sørge for at så mange som muligt får lejlighed til at vise deres ting frem og det tror jeg på, at vi gør med smidighed.

    SvarSlet
  9. Det skal du da, Maren! Du kan bo hos mig og være børenfri i en hel weekend:D Til gengæld må du så finde dig i mine, hahaha:)))

    SvarSlet
  10. Åh mannner jeg ville elske at være med. Men Odense er jo næsten på den anden side af jorden :)

    SvarSlet
  11. Hej, det lyder spændende, vil helt sikkert kikke forbi, og så fortæller jeg det lige videre til folk omkring mig, omgåses en del kunstner!
    Så er det bare lige adressen, hvilken pakhus foregår det i ?

    SvarSlet
  12. Ej, hvor lyder det fedt, Lis!!!
    Hvis ikke det var fordi jeg på det tidspunkt har en lille baby, så var jeg helt 100% på, og kom og bankede en stand op.
    Uh, måske gør jeg det alligevel. Hvis baby er nem, så vender jeg tilbage og håber der stadig er plads. Så må mormor og bedstefar tage med og passe den lille og standen når jeg skal amme.
    Pisse godt initiativ!
    Kram Ulla.

    SvarSlet
  13. UH det gad jeg godt! Men min søn fylder 3 den 20., så det er nok ikke så god en ide:( Men måske, hvis nogen laver en stand og står der, at jeg ku møve mig med med et par sager? Mod betaling til standens pris selvfølgelig:) I er i hvert fald velkomne til at kontakte mig, hvis nogen er interesserede:) Jeg ku godt overveje at lave en røvfuld ugle-tasker og ugle-puder. Og går og fedter med nogle flere ideer:)

    KH
    Kat/ kattekluns/ søster lystig

    SvarSlet
  14. Hej Lis
    Det lyder super hyggeligt. Rigtig god idé! Men som nogen af de andre så er Odense altså også lidt langt væk for mig...
    Men jeg overvejer da klart at være med!!!
    Idéen om at man kan betale for mindre end en weekend er god. For mit vedkommende ville det være svært lige at tage fredag med.
    Har i en idé om tidsrummet?
    Gaia

    SvarSlet
  15. Rigtig god ide´, Lis!
    Og så lige velkommen tilbage fra ferie. Velkommen hjem til det dejlig triste regnvejr....æv hva?
    Kram Line

    SvarSlet
  16. Anne: Visse-vasse. Ind i toget med dig;) Vi skal jo ses!
    ---
    S: Hihi, ja adressen, for søren! Det er nu altid en god ting. Jeg mener det er Sverigesgade 16, men det skal selvfølgelig være HELT præcist. Jeg samler al info på en separat side her på bloggen, så det nemt kan findes.
    ---
    Ulla: Dit mindste problem bliver den lille lækre flæskesteg, for ham skal der nok være rigeligt med hænder til at hjælpe med. Mig, mig, mig - JEG holder ham! Åh, Ulla, det ville være SÅ fedt, hvis du kom med!
    ---
    Kat: Jaaa, der er flere uglomaner derude! Det bliver muligt at booke en stand for kun en enkelt dag, så måske skulle du det?
    vi vil rigtig gerne have dig med!
    ---
    Gaia: Ja, hvis flere 'uden-øs' kunne dele en stand over et par dage ville det jo være super og desuden give en anderledes dynamik til markedet og et incitament for de besøgende til at komme mere end 1 gang.
    ---
    Line: Tak! Ja, hvad fa***** er det for noget vejr??!

    Marapytta på marked? På min stand? Ja?

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  17. Skøn, skøn idé Lis - og jeg vil med.
    Er jo lige straks arbejdsløs, og så skal der laves glasperler galore. Og alverdens andre ting - jeg har allerede sat vand over til vilde engle!

    Er i gang med at overtale vores lille kreaklan her i byen til at komme med og dele en stand. En af dem vil godt vide, om man må have både kunsthåndværk og kager i en stand?

    SvarSlet
  18. Hejsa!
    Ej hvor lyder det bare mega fedt, men ØV ØV jeg kan ikke. Håber virkelig at det bliver en mega succes, for jeg vil gerne deltage en anden gang.
    Stort held og lykke med markedet
    mvh
    Henriette BYSKOVLUND.dk

    SvarSlet
  19. Hejsa!
    Ej hvor lyder det bare mega fedt, men ØV ØV jeg kan ikke. Håber virkelig at det bliver en mega succes, for jeg vil gerne deltage en anden gang.
    Stort held og lykke med markedet
    mvh
    Henriette BYSKOVLUND.dk

    SvarSlet
  20. YES endelig et julemarked der ikke tegner til at være domineret af akrylnisser og basunengle. Godt initiativ.

    Bliver det derude, hvor der plejer at være Rice/Katvig.. lagersalg eller et helt andet sted på havnen?

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...