fredag den 10. september 2010

Ikke for sarte sjæle!

Jeg advarer med det samme om, at dette indlæg kan indeholde stødende materiale, så hvis du ved, at du er lidt tyndhudet og gerne vil værne om traditionerne og den slags, så foreslår jeg, at du ikke læser videre.

Er du robust? Kan du tage det?

Jeg juler nemlig!

Jeg ved det er en del på forskud, men jeg har snart julet i lang tid med et lille italiensk afbræk.
Her er lidt af det jeg arbejder på til Kunstfabrikkens stand på julemarkedet. Og ja, endnu en advarsel må være på sin plads her: Jeg kommer nok til at tale en del om det marked, både her og der, for jeg vil jo så gerne, at vi i Odense også skal have et stort og dejligt marked med masser af udstillere og besøgende. Og tænk lige på, hvor fedt et netværk man får mulighed for at bygge op ved at hilse på alle de andre kreative mennesker!
Lidt på samme måde som vi gør på Kunstfabrikken allerede. Og dét elsker jeg!

Jeg laver en side øverst på bloggen, så du ikke behøver lede det hele igennem  for at se de seneste nyheder angående markedet.

Fik jeg nævnt, at vi holder marked?

25 kommentarer:

  1. marked? Det har jeg ikke hørt om. Er det et sted, hvor der kan købes sager? Eller marked? det har jeg da ikke hørt om? Marked siger du? :)))

    SvarSlet
  2. Det bliver da super fint og ser helt vildt hyggeligt ud. Jeg tror jeg vil gøre dig kunsten efter :)

    SvarSlet
  3. Hehe, Anne;)))
    ---
    Du skal være så hjerteligt velkommen til at perle løs i snefnugsfacon - det er ren terapi!


    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  4. Argh! Jul .... arhhhhg jeg smelter ... skån mig!!

    (og det er egentlig ret upraktisk at smelte lige nu, for jeg har en fest jeg skal til i morgen, hvilken jeg faktisk har set frem til. Det eer DIN skyld Lis, herremeget. Bare at du ved det)

    SvarSlet
  5. Det er da en fantastisk ide at lade ungerne lave julepynt med perler - og det er altså ikke fordi jeg synes dine liger noget som er lavet af børn.

    Signe

    SvarSlet
  6. Synne: My bad! Du kan altid give mig skylden. Lige frem til jul;)))
    God fest:D
    ---
    Signe: Hehe - årh, la' vær';) Men ja, det er god børnedimseri.

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  7. Ej, hvor sjovt ... Præcis sådanne perle-iskrystaller lavede jeg sidste år. De hang i mit vindue og pyntede hele vinteren, for SÅ julede er de jo ikke ;o)

    Jeg lavede dem i transparente, selvlysene (de havde sådan en fin transparent, blålig tone) og hvide ... Det var et super hyggeligt og sjovt projekt. Jeg udfordrede mig selv og måtte ikke lave to ens ;o)

    SvarSlet
  8. Du er ikke alene, Lis, også her på matriklen er juleriet gået i gang, sådan i det halvskjulte.
    God ide med et julemarked i Odense :-)

    SvarSlet
  9. Neiii, hvor hyggeligt... Jeg elsker jul og hvad dertil hører... Hvor er dine snefnug fantastiske... :o)

    SvarSlet
  10. Ha, jer er robust af h...... til - jeg juler nemlig også! Fortsæt endelig i den gode stil, Lis.

    SvarSlet
  11. Stooooooooooop! Jeg kommer i julestemning!!!

    SvarSlet
  12. Stooooooooooop! Jeg kommer i julestemning!!!

    SvarSlet
  13. Jul....jeg har netop i aften nydt en kop kaffe i solen (har også stadig sandaler på)....:-)

    By the way ville virkelig elske at have en stand ved det marked, men med næsten nyfødt (nr. 4) kan jeg ikke nå at sy noget som helst til den stand :-) MEN jeg kigger forbi med alle ungerne og tvangsindlagt mand (han må sendes i vinafdelingen) mens mor her nusser ved alt det lækre krea :-)

    Og husk nu julen varer lige til påske...

    God weekend

    SvarSlet
  14. Åh jeg glæder mig så meget til der sker noget i Odense - et julemarked er fantastisk.

    SvarSlet
  15. Marie: Jeg lavede dem også sidste år, så det er totalt genbrug, men i år kommer jeg til at lave MANGE flere. Faktisk får jeg sådan lidt tics, når jeg ser på posen, at den indeholder 6000 perler og jeg 'kun' er godt halvvejs igennem den. Og har en mere liggende.....! Jeg synes også, at de egentlig er mere vinteragtige end ligefrem jul, men blev nødt til lige at drille lidt.
    ---
    Hanne: Ja, er det ikke en fremragende idé? I al beskedenhed, forstås;) Tak for din mail også. Jeg taster løs så hurtigt jeg kan alle steder.
    ---
    Majbritt: Jamen, så er du jo lige målgruppen for både dette og de næste mange indlæg om julemarked;)
    ---
    Mette: Det er godt med et par elefanthuder iblandt! Og jeg må indrømme, at det er første år nogensinde, at jeg har været igang SÅ længe med julerierne!
    ---
    Julia: For sent! Nu har jeg smurt julekanen og så glider den støt fremad i den knitrende sne. Skal nok holde det udelukkende på bloggen!
    ---
    Westmose: Ja, det er da en skærende kontrast til iskrystaller;) Jeg er helt med på, at vi også skal levne plads til årstiden med kogler, gulnede blade, varm kakao og måske lidt strik på pindene?
    Og det er så vildt, at I snart er 6! i jeres familie. Jeg stiller gerne op som frivillig baby-dikkedikker, mens du shopper. Jeg kan godt forstå du ikke lige kan overskue en stand, hvis alle børn skal med, og selvom jeg synes det ærgerligt, så glæder jeg mig over/til du kommer og suser rundt:)
    ---
    Frk. Sannemand: Ja, hvorfor går alt det sjove egentlig altid udenom Odense? Det er da mærkeligt! Vi skal da også have det skægt!


    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  16. Fedt nok...lad os få noget jul på banen, jeg går da og udtænker julepynt sådan lidt i det skjulte, så lad os endelig få det frem i lyset. De er da herrefede de iskrystaller der, jeg tror jeg vil lave nogen i næste uge, bare for provokationens skyld!

    SvarSlet
  17. Ihh altså hvor er de nuttede! Jeg er allerede i gang med at kopiere og har store planer om, at årets juletræ skal pyntes kun med dem. Det bliver SÅ flot!

    SvarSlet
  18. Super, super fine sager du der har lavet - lavede selv en sag med min veninde Jane, hvor krystallerne var lavet af mini Hama - den kommer i Boligliv til jul - også ret sprødt!
    Mit kursus i Odense bliver i øvrigt til noget, så jeg smider lige en mail om en kop kaffe :0)

    KH Karen Marie

    SvarSlet
  19. Jul jul jul jul jul jul jul.... Vi har fået risengrød til aftensmad, så herhjemme er der også gået jul i den. Men det er der ikke i fakta, de havde ingen nisseøl!
    Det julemarked vil jeg gerne besøge!

    SvarSlet
  20. De er super smukke, og jeg er i gang med at smugshoppe perler, for jeg kan næsten ikke komme i gang med at jule - det er nærmest bekymrende!

    SvarSlet
  21. sjovt, jeg lavede også sådan nogen sidste år. Kunne være jeg skulle lave flere i år :)

    SvarSlet
  22. Hi, hvor er det skægt, at vi er så mange, der har lavet de her iskrystaller/snefnug igen i år. Meeeen mon ikke de har været lavet siden HAMA sendte deres første 6kantede plader ud?
    Det er vel den gamle historie om den store fælles identitet og hukommelse vi alle sammen øser af.

    Karen Marie: miniperlekrystaller lyder SÅ fint, men du har stadig til gode at se, hvor store hænder jeg har. Jeg ville aldrig få sat dem de rigtige steder uden at få exerceret alt for mange bandeord!! Tak for mail, jeg svarer nu, for kaffe skal vi ha:))


    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  23. Så er jeg også gået i julehumør, og selv produceret snefnug i lange baner.
    Har linket til dig, håber jeg er ok :)
    tak for inspirationen :)
    det er jo bare såå hyggeligtat lave perleplader igen :)
    kh. susan

    SvarSlet
  24. Hvor er de bare flotte, min søster og hendes lille dreng, syntes det samme. Men vi kan ikke finde nogle skabeloner til snefnug. Er det nogen du selv har kreeret eller findes der skabeloner?

    SvarSlet
  25. Ingen skabeloner, Mary Poppins (Skønt navn, btw!)Bare fri fantasi udover stepperne:)Og så er det nemt for både børn og voksne at lege med!

    GOD FORNØJELSE!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med. Kommentarfeltet er dit. Jeg læser alle kommentarer og sætter stor pris på dit input. Også selvom jeg ikke altid når at svare hver enkelt tilbage.

Online samtidig med dig

Blog-arkiv

Søg i Karlssons Kludeskab (blog)

Indlæser...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...